Opdrachten
School en Omgeving
Wij zijn actief betrokken bij de coalities van School en Omgeving in Zwolle, Coevorden, Zeist, Ede, Hoorn, Hattem, Emmen en Harderwijk. Waarbij wij verantwoordelijk zijn voor het projectleiderschap, ondersteuning bieden in het penvoerderschap, de verantwoording van de subsidie monitoren en als verbinder het (bestaande) netwerk uitbouwen en hierbij onderlinge (wijkgerichte) samenwerkingen proberen te bevorderen.
Brugfunctionaris
Na toekenning van de beschikkingen hebben we de wensen en de samenwerkingsmogelijkheden in kaart gebracht. Waar mogelijk ondersteunen we onderlinge (wijk)gerichte samenwerking.
Verbinding po-vo
In Coevorden, Zwolle, Harderwijk, Zeist en Hoorn ondersteunen wij de verbinding tussen het po-vo. In de eerste fase verkennen wij met de coalities welke bestaande samenwerkingen er onderling liggen en welke wensen en kansen gezien worden. Wij ondersteunen de coalities bij het schrijven van een verbindingsplan.
Campus Kind en Educatie
Vanuit een onafhankelijke rol werken hogeschool Windesheim, Landstede mbo, hogeschool Viaa, Menso Alting, Hogeschool KPZ, Artez en Deltion samen met werkveldpartners in kinderopvang, welzijn, jeugdzorg, onderwijs en jeugdgezondheidszorg. Ze willen een leidende rol vervullen en bijdragen aan de regio door gezamenlijke interprofessionele en arbeidsmarktprojecten. Dit bevordert duurzame verbindingen tussen werkvelden en opleidingsinstellingen, inclusief samenwerking tussen mbo- en hbo-opleidingen.
Interprofessioneel samenwerken
We zijn betrokken bij projecten zoals het verkennen van gewenste interprofessionele samenwerking in Deventer en het opzetten van een governancestructuur namens Varietas, Raster, Aventus en Saxion. Ook hebben we bijgedragen aan het vormgeven van interprofessionele opleidingen via kwalitatief onderzoek voor macrodoelmatigheidstoetsen voor master- en Ad-opleidingen.
Human Capital Agenda (HCA), Sectortafel Kind en Educatie
Sinds medio 2024 hebben wij een rol in het verbinden van de Sectortafel Kind en Educatie met de bestuurlijke tafel van de Campus Kind en Educatie, waarbij de tafel opgaat in de campus en netwerken binnen de regiogemeenten Zwolle verbonden wordt.
Bij het programma 2022-2024 hebben wij externe ondersteuning aan de projectleider geboden, bij activiteiten behorend bij de HCA. De activiteiten waren onder andere gericht op de financiële onderbouwing en inhoudelijke spiegeling en advisering op en over het traject. De activiteiten vonden plaats in afstemming met de projectleider, gemeente Zwolle en in onderling overleg met de stuurgroep, bestaande uit de bestuurders van OOZ (PO/VO), Landstede (VO/MBO) en KPZ (HBO).
Saxion/Aventus
De werkzaamheden zijn gericht op het versterken van de verbinding tussen Saxion en Aventus en hun werkvelden. Activiteiten worden afgestemd op de strategische doelen van beide instellingen, met een focus op co-creatie en samenwerking. Dit gebeurt door strategisch overleg met de directeuren van Saxion en Aventus, waarbij het maatschappelijk belang en de mbo-hbo overgang centraal staan. De inzet richt zich zowel op algemene als specifieke samenwerking tussen de School of Commerce & Entrepreneurship (Saxion) en Economie en Handel (Aventus).
Onderzoek onderwijsregio’s
Voor primair onderwijsstichting de Mare hebben wij onderzoek gedaan naar de best passende onderwijsregio voor hen. Hiervoor zijn wij in gesprek gegaan met betrokken partijen hebben wij kwantitatieve gegevens geanalyseerd om vanuit diverse perspectieve tot een goed onderbouwd advies te komen.
Subsidies
We ondersteunen bij subsidieaanvragen in het primair en voortgezet onderwijs, mbo en hbo, en nemen de gehele aanvraagprocedure over. We blijven betrokken bij de uitvoering, zowel inhoudelijk als financieel, tot de verantwoording. We maken gebruik van beschikbare expertise binnen organisaties en streven naar aanvullende waarde. Voorbeelden van aanvragen zijn RIF, arbeidsmarktgerelateerde subsidies, RAP, en andere onderwijsgerelateerde subsidies.
Onderzoek dagarrangementen
In Amersfoort doen wij voor twee basisscholen onderzoek naar het mogelijk invoeren van verlengde schooldagen. Als onderdeel van het onderzoek hebben wij de stakeholders zo snel mogelijk betrokken om de kansen en bedreigingen die ervaren worden in kaart te brengen. Daarnaast doen wij ook een inhoudelijke literatuurstudie.